Marketing Szeptany

 

Daj się odkryć!

Wszystkim wiadomo jak działa plotka. Rozprzestrzenia się błyskawicznie, pączkuje, roznosi chciane i niechciane informacje, bez względu na to czy są one prawdziwe, czy tylko zmyślone. Mechanizm rozprowadzania plotki, jak nigdy wcześniej, zostaje wykorzystany z powodzeniem w marketingu. Marketing szeptany, bo tak brzmi fachowa nazwa narzędzia marketingowego wykorzystującego mechanizm rozprowadzania się plotki, to jedna z dziedzin działalności naszej agencji. W ten sposób stymulujemy, na życzenie klienta, zainteresowanie produktem czy usługą.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, nazywany też buzz marketingiem zyskał na popularności razem z rozwojem internetu. Polega on na "szeptaniu" do konsumenckiego ucha treści o zaletach danej marki, produktu czy usługi. Marketing szeptany wykorzystuje się najczęściej jako narzędzie uzupełniające dla kampanii reklamowej. Specyfika działania powoduje, że niejako w sposób samoistny wywołuje się dyskusje o danej marce czy produkcie, w sposób niewymuszony, naturalny dla dialogu czy komentarza. W efekcie dobrze poprowadzonej kampanii szeptanej inicjują się dobrowolnie, niezależne a przede wszystkim spontaniczne dyskusje rozprowadzane dalej w sieci w sposób organiczny. Dzięki temu i dzięki z natury rzeczy traktowaniu użytkowników sieci jako osoby naturalnie przyjazne i wtajemniczone, informacje w ten sposób rozprowadzane nie tylko nie rażą, ale ich oddziaływanie jest ogromne. Uczestnicy internetu ufają najbardziej znajomym, szczególnie tym, którzy dany produkt już przetestowali i teraz dzielą się swoimi wrażeniami w sieci. Statystyki mówią, że 9 na 10 konsumentów wybierając dany produkt opiera się na opiniach oraz rekomendacjach znajomych czy innych klientów, natomiast 14% klientów kieruje się  przy wyborze reklamą przygotowaną przez producenta.

Kiedy marketing szeptany jest skuteczny?

Marketing szeptany doceniają zarówno klienci agencji reklamowych jak i sama agencja, która przyjmując na siebie obowiązek promowania danego produktu musi wykazać się mierzalnymi wskaźnikami powodzenia kampanii reklamowej. Ten rodzaj marketingu z powodzeniem można prowadzić w treści blogów, na forach czy portalach społecznościowych.

Ważnym aspektem skutecznego buzz marketingu jest umiejętne wywołanie dyskusji na dany temat. Moderator musi robić to ostrożnie i z wyczuciem wprowadzając w pewnym momencie, w sposób zgodny z biegiem dyskusji, informację o marce czy produkcie. Kluczem do powodzenia tak prowadzonej kampanii jest naturalność i kontrolowana spontaniczność. W przeciwnym razie, zamiast zachęcić uczestników dyskusji do zakupu zniechęcimy ich do produktu oraz podważymy zaufanie do moderatora. Największą sztuką jest umiejętność podsycania zainteresowania daną marką czy produktem oraz naturalne powracanie do omawianych wcześniej wątków.

Ważną wartością dodaną marketingu szeptanego jest prowadzenie go w sposób etyczny, bez użycia reklamy negatywnej, czy wprowadzania informacji nieprawdziwych, a nawet szkalujących. Buzz marketing powinien być prowadzony w sposób w miarę obiektywny, neutralny, ale naturalnie pozytywny dla produktu. Nadmiar entuzjazmu przy opisie marki wzbudza natychmiast wątpliwości i podejrzenia stronniczości moderatora czy uczestnika dyskusji.

Co decyduje o sukcesie marketingu szeptanego? 

Praktycy stosujący z powodzeniem marketing szeptany jako narzędzie promocji wskazują na 3 czynniki, które gwarantują wartościową marketingowo dyskusję na temat marki czy produktu. Czynniki te dzieli się na: społeczne, funkcjonalne oraz emocjonalne, wszystkie one efektywnie stymulują buzz marketing, a moderator wykorzystujący tę wiedzę dociera do celów stawianych kampanii.

Czynniki społeczne: stymulują udział w dyskusji dla podkreślenia statusu uczestnika, dają mu poczucie uczestniczenia w ważnej społecznie akcji. Dla niego:

  • jakość oznacza szacunek do marki
  • produkt luksusowy podnosi status społeczny
  • różnicowanie i wyróżnianie; omawiany produkt jest narzędziem do podkreślania swojej wyjątkowości w grupie społecznej
  • wyróżnienie się nawet w elitarnej grupie
  • marka jest ważna dla szerokiego grona odbiorców

Czynniki funkcjonalne wpływające na proces udostępniania informacji o marce i produkcie:

  • czas funkcjonowania marki na rynku
  • cechy oferowanego produktu lub usługi
  • komplikacja oferowanych informacji
  • wiedza na temat marki

Czynniki emocjonalne, pojawiają się podczas wymiany pozytywnych jak i negatywnych komentarzy na temat marek, są to

  • ekscytacja
  • zadowolenie
  • zaangażowanie

Korzyści dla reklamodawcy ze stosowania buzz marketingu

Marketing szeptany to jedna ze skutecznych form kreowania pozytywnego wizerunku marki. Cieszy się znaczącą wiarygodnością, dzięki niemu reklamodawca zapewnia sobie szybkie i szerokie dotarcie do potencjalnych odbiorców. Długofalowe działania, które nieodłącznie wiążą się z tym narzędziem, zwiększa ruch na stronie internetowej co powoduje zwielokrotnienie zysków finansowych producenta.

Jednocześnie marketing szeptany nie wymaga zaangażowania ogromnych środków. Większość działań prowadzi się poprzez serwisy społecznościowe, fora internetowe i strony www, a dostęp do nich jest darmowy. Przewaga tego narzędzia reklamowego polega też na tym, że można go stosować właściwie do każdego produktu czy usługi.

Marketing szeptany cennik

Przykładowe ceny:

PakietIlość komentarzy/wpisówCena za usługęCzas realizacji

1

20

200 zł

7 dni

2

40

400 zł

14 dni

3

60

600 zł

30 dni

4

80

800 zł

45 dni

Marketing szeptany oferta

Marketing szeptany kampanie

Marketing szeptany agencja

Marketing szeptany przykłady

Marketing szeptany cena

Marketing szeptany Wrocław

Ogrom reklam, którymi ludzie są współcześnie atakowani sprawia, że wielu z nas uodparnia się na tego rodzaju działania marketingowe. Tym samym firmy muszą wciąż poszukiwać nowych form reklamy. Jedną z nich jest marketing szeptany, którego zadaniem jest zainteresowanie ludzi daną marką w sposób, który będzie dla nich zdecydowanie naturalniejszy. Prowadzi się go między innymi poprzez włączanie się w dyskusję na różnych forach internetowych i portalach, doradzając i sugerując wybór określonego produktu lub usługi. 

 

Marketing szeptany oferta

Nasza oferta jest kierowana głównie do przedsiębiorców, którzy chcą w nowoczesny sposób reklamować działalność swojej firmy. Tego rodzaju działania często decydują o funkcjonowaniu danej firmy na rynku.Pozwalają one między innymi na:

  • dostrzeganie działalności naszej firmy przez użytkowników Internetu;
  • pozyskiwanie nowych klientów;
  • poprawę wizerunku danej firmy.

 

W tym celu stosujemy szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która obejmuje przede wszystkim:

  • pisanie komentarzy na forach i portalach internetowych;
  • komentowanie postów w mediach społecznościowych;
  • dokonywanie oceny na stronach sklepów internetowych i porównywarek cen;
  • pisanie postów na różnego rodzaju blogach. 

 

Wszystkie, prowadzone w ten sposób działania mają uwiarygadniać dane przedsiębiorstwo w oczach jego potencjalnych klientów. Regularne udzielanie się na forach internetowych stwarza również większe możliwości rozwoju produktów i usług, świadczonych przez konkretną firmę. Oferta marketingu szeptanego jest przystępna i stosunkowo niedroga, a daje ogromną szansę na rozwój przedsiębiorstwa i kreowanie jego przyszłości. Zapewnimy Ci odpowiednią strategię, dopasowaną konkretnie do Twojej firmy i skutecznie zrealizujemy kampanie w czasie rzeczywistym, reagując na aktualne zmiany na rynku. 

W ofercie naszej agencji znajdują się różnego rodzaju pakiety cenowe, które są uzależnione przede wszystkim od ilości wystawionych przez nas postów i informacji na różnego rodzaju forach oraz portalach internetowych. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo w zakładce "cennik" na naszej stronie internetowej.

  

Marketing szeptany kampanie

Kampanie prowadzone w oparciu o marketing szeptany nie są typowymi działaniami marketingowymi. Prowadzimy je przede wszystkim na indywidualne zlecenie klientów, dopasowując wszystkie nasze działania do potrzeb Waszej firmy. Każdorazowo tego rodzaju kampania powinna być dostosowywana do indywidualnych potrzeb i wymogów danego klienta. Musi ona uwzględniać między innymi aktualny wizerunek danej firmy, charakterystykę jej najbliższego otoczenia oraz rodzaj i oferowany przez nią produkt lub usługę. Co więcej, każda tego rodzaju kampania powinna być poprzedzona przeprowadzeniem dokładnej analizy, celem jej jak najlepszego dopasowania do obecnych realiów rynkowych. W związku z tym każda przedstawiana przez naszą agencję oferta jest poprzedzona właśnie takim wstępnym rozeznaniem, aby konkretne działania, które Państwu zaproponujemy były idealnie skrojone pod działalność Waszej firmy.  

 

Marketing szeptany agencja

Wszystkie działania prowadzone przez naszą agencję, opierają się między innymi na:

  • prowadzeniu ciągłej, ścisłej współpracy z klientami;
  • poszerzaniu swojej wiedzy na temat branży, w której działa nasz klient;
  • publikowaniu różnego rodzaju wpisów na najpopularniejszych blogach i forach tematycznych;
  • udzielaniu odpowiedzi na pytania w aktualnie trwających dyskusjach, podsuwając innym użytkownikom tematy do rozmów na temat ich produktów i usług;
  • pisaniu przy zastosowaniu zasad poprawnej polszczyzny, składnym i prostym językiem dla naszych odbiorców, w zależności od zadanej branży;
  • efektywnym łączeniu marketingu szeptanego z pozycjonowaniem;
  • prowadzeniu dokładnych raportów na temat realizowanych przez nas kampanii.

 

Ponadto nasza agencja skupia się na tym, aby wszelkie prowadzone przez nas działania były w pełni etyczne. Nie mogą się one, bowiem opierać na szkalowaniu konkurencji i przedstawianiu jakichkolwiek nieprawdziwych informacji na ich temat. Odpowiednio prowadzone kampanie marketingu szeptanego zakładają przedstawianie danego produktu w neutralny sposób i kreowanie jego umiarkowanie pozytywnej opinii. Staramy się nie pisać o danym produkcie lub usłudze, podkreślając jedynie jego atuty, ponieważ takie zabiegi zazwyczaj wzbudzają podejrzenia. Zasady etyki w myśl, których działamy są umieszczone na stronie WOMMA (Word of Mouth Marketing Association). 

 

Dzięki interaktywności możesz skorzystać z usług naszej agencji z każdego miejsca w Polsce i na świecie, a nasze działania dopasować dokładnie do swoich potrzeb i zasobności Twojego portfela. Opracujemy plan, który pozwoli Ci rozwinąć skrzydła i stać się naprawdę znaną i cenioną marką w Twojej branży. Zgłoś się do nas już dziś i przekonaj się, że marketing szeptany to nowoczesna forma reklamy, która naprawdę działa. Jesteśmy do Twojej dyspozycji, a w naszym interesie jest to, aby prowadzone przez nas kampanie były skuteczne. Zapraszamy do kontaktu i korzystania z naszej oferty!