SEO i co dalej – skorzystaj z Viral Marketingu, Marketingu szeptanego i Facebook Ads

No Comments

Wiele osób stawiających pierwsze kroki w internetowej reklamie niesłusznie uważa, że do rozpowszechniania informacji o nowej firmie potrzebny jest tylko Google. Czy jednak zawsze tak właśnie musi wyglądać budowanie świadomości firmy w Internecie?

Tutaj z pomocą przychodzą pojęcia viral marketingu, marketingu szeptanego oraz Facebook Ads.

Czym jest viral marketing?

Viral marketing, czyli marketing wirusowy, polega na takim inicjowaniu sytuacji, by ludzie sami zaczęli rozpowszechniać między sobą naszą firmę: nazwę, logo, hasła reklamowe. Marketing wirusowy ma za zadanie stworzyć w świadomości użytkowników internetu obraz naszej firmy i świadczonych przez nas usług. To reklama, która żyje własnym życiem. W dużej mierze tworzy się sama, za pomocą ludzi, którzy trafią na ślad naszych działań. Popularnym chwytem viral marketingu jest, przykładowo, celowe tworzenie plotek, legend miejskich lub spotów reklamowych, które mogą być – dla zachowania naturalności – stylizowane na amatorskie. Jednak nadal najczęściej powielanym schematem viral marketingu jest posługiwanie się memem jako nośnikiem informacji, które chcemy rozpowszechnić w internecie. Wszyscy znamy frazy, które po wypromowaniu przeniknęły do języka potocznego i używamy ich po dziś dzień. Przykładami mogą być:

1. “A świstak siedzi i zawija”

2. “No to frugo”

3. “Prawie robi wielką różnicę”

4. “Brawo ja”

Firmy, które wymyślenie owych haseł zleciły, odpowiadają tylko za ukucie znanych fraz. Rozpowszechnili je jednak odbiorcy, tym samym tworząc w świadomości symboliczny obraz danego produktu.

Marketing szeptany – z czym to się je?

Marketing szeptany jest blisko związany ze wspomnianym wyżej viral marketingiem. Stosuje podobne techniki docierania do odbiorcy. Najważniejszą cechą marketingu szeptanegojest bezpośrednie podawanie odbiorcy informacji na temat reklamowanego produktu, najlepiej w “spontaniczny” sposób poprzez rozmowę, opowiadanie.

Pożądanym efektem marketingu szeptanego jest wywołanie szumu wśród potencjalnych odbiorców; wychodzimy bowiem z założenia, że im więcej o nas mówią, tym lepiej nas zapamiętają. Na określenie strategii inicjowania dyskusji między konsumentami używamy terminu buzz marketing

Internet jest idealnym miejscem na wykorzystanie strategii marketingu szeptanego, ponieważ informacje o naszej firmie czy produkcie możemy rozpowszechniać w niemal każdym miejscu: na forach, blogach, portalach społecznościowych czy nawet w sekcji komentarzy na YouTube. Możliwości jest wiele, a jeśli odpowiednio do zagadnienia podejdziemy, efekt będzie podobny do efektów viral marketingu: reklama zacznie nakręcać się sama. Najzdolniejsi marketingowcy zajmujący się techniką szeptaną potrafią tak umiejętnie moderować dyskusję np. na forum, że uczestnicy dyskursu nie domyślają się nawet, że ma tu miejsce jakaś forma reklamowania danego produktu. A jednak symbol, logo, mem, pozostają w pamięci.

Facebook Ads

Facebook jest sercem internetu, największym tego typu portalem na świecie i miejscem, gdzie bardzo wielu ludzi spędza długie godziny w ciągu dnia. Dlatego stanowi też niemal idealne miejsce na reklamę i rozpoczęcie kampanii rozpowszechniania wiedzy o swojej marce. Pozostaje też jednym z najtańszych sposobów na reklamę w internecie i za stosunkowo niewielką cenę możemy dotrzeć do sporej grupy odbiorców.

Facebook Ads – system reklamowy Facebooka – pozwala nam tworzyć i kupować reklamy nie tylko bezpośrednio na FB, ale także na popularnych aplikacjach Messenger oraz Instagram. Liczba użytkowników z nich korzystających otwiera nam naprawdę szerokie pole do popisu. Znane powiedzonko “Nie ma cię na fejsie – nie żyjesz” nie wzięło się znikąd. Codziennie serwis przeglądają miliony zarejestrowanych użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi odbiorcami naszej reklamy.

Zarejestrowani na portalu ludzie udostępniają informacje o swoich zainteresowaniach, hobby i preferencjach, dzięki czemu możemy łatwo określić grupę targetową naszych reklam. Facebook Ads pozwala nam wskazać lokalizację, wiek, język jakim posługuje się nasza grupa docelowe oraz zainteresowania potencjalnego odbiorcy. Na tej podstawie możemy dopasować naszą reklamę bezpośrednio do targetu, co uczyni ją bardziej skuteczną i interesującą. Przykładowo, możemy na grupę docelową wybrać mężczyzn w przedziale wiekowym pomiędzy osiemnastym a trzydziestym piątym rokiem życia, zamieszkałych w województwie małopolskim, którzy w swoich zainteresowaniach wymieniają sport.

Ogromną zaletą Facebook Ads jest możliwość ponownego wyświetlenia reklamy odbiorcy, który już wcześniej się z nią zetknął. Oznacza to, że reklama ma opcję remarketingu. Według statystyk, istnieją bardzo małe szanse na to, że odbiorca skusi się na zakup danego produktu po pierwszym zetknięciu się z reklamą. Reklama zadziała dużo skuteczniej zobaczona ponownie, dlatego remarketing znacząco zwiększa szanse na to, że potencjalny klient wreszcie dokona transakcji.

Dzięki wglądowi w statystyki jesteśmy w stanie oceniać na bieżąco, które treści wywołują największą aktywność odbiorców, dzięki czemu niejako od własneog targetu dowiemy się, co się podoba, a co nie. Analiza danych pomoże nam udoskonalić kolejne treści. Największą popularnością cieszą się oczywiście chwytliwe grafiki, które przykuwają wzrok, potrafią zaciekawić i rozbawić, ale możliwości, które niesie ze sobą Facebook Ads jest wiele. Treści możemy przekazywać odbiorcom w formie filmu, pokazu slajdów, prezentacji produktów czy przewijanego materiału.

Jednocześnie serwis społecznościowy umożliwia nam nam bezpośredni kontakt z odbiorcą, co bardzo często jest uznawane przez klientów za ogromny atut. Dobrze poprowadzony fanpage na Facebooku zapewni nam rzesze zainteresowanych odbiorców, którzy mogą także sami zaangażować się w reklamę naszej firmy czy produktu, za pomocą technik znanych nam z marketingu szeptanego i wirusowego. 

Aktualności

Dowiedz się więcej na temat promocji oraz sprawdź co dzieje się w świecie SEO!

Poproś o bezpłatną wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomagają stronom internetowym znacząco zwiększyć wyniki bezpłatnych wyników wyszukiwania. Pracujemy nad osiągnięciem najwyższych pozycji w rankingu, nawet jeśli chodzi o wysoce konkurencyjne słowa kluczowe.

Sprawdź także nasze inne wpisy

Wszystkie wpisy
No Comments

Najnowsze wpisy