Jak pozycjonować się w Google Maps?

No Comments

Internet jest obecnie najlepszym miejscem na przeprowadzenie działań marketingowych dla niemal każdej z firm. Możemy posłużyć się do tego różnymi kanałami komunikacji; stroną internetową, profilem w mediach społecznościowych oraz szeroko pojętą reklamą. Tym, o czym jednak zapomina wielu przedsiębiorców, jest zadbanie o pozycjonowanie się w Google Maps. Wyszukiwarka, w tym przypadku, bierze pod uwagę głównie trzy czynniki: trafność, odległość i rozpoznawalność. Oznacza to, że firma, która najlepiej spełnia te warunki, zostaje sklasyfikowana na najwyższej pozycji. Czy mamy na to jakiś wpływ? Oczywiście, dlatego zobaczmy, jak pozycjonować się w Google Maps.

Pozycjonowanie w Google Maps zaczęło mieć znaczenie stosunkowo niedawno (mając na uwadze inne aspekty reklamy w internecie), dlatego nie wszyscy jeszcze wiedzą, jak zadbać o to, aby informacja o firmie pojawiała się na wysokiej, zadowalającej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przygotowaliśmy więc mały poradnik, w którym przedstawiamy najważniejsze zagadnienia dotyczące pozycjonowania w Google Maps. 

Jakie są czynniki rankingowe w pozycjonowaniu wizytówek w Google Maps

Zanim zaczniemy mówić o jakimkolwiek pozycjonowaniu na mapach Google, konieczne jest utworzenie, a następnie zweryfikowanie wizytówki w Google Moja Firma. Następnie możemy przejść do kolejnych punktów. Są one oczywiście dobierane subiektywnie, ponieważ algorytmy Google są ściśle tajne i tak naprawdę nikt nie wie, jakie czynniki są brane pod uwagę w pierwszej kolejności.

Stworzenie, weryfikacja i aktualizowanie wizytówki

Informacja o firmie może się pojawić na mapach dopiero w momencie, kiedy posiada stworzoną wizytówkę Google Moja Firma. Aby mieć szanse na zajęcie wysokiej pozycji, konieczne jest przejście całego procesu uzupełniania informacji oraz weryfikacji. Obejmuje to następujące kwestie: nazwa firmy, adres, kategoria, godziny otwarcia (warto uwzględnić tutaj wszystkie zmienne, jak np. święta lub dni z niepełnym wymiarem godzin pracy), numer telefonu, adres strony internetowej, opis działalności oraz co najmniej jedno zdjęcie. Podanie tych informacji to już bardzo wyraźny znak dla Google, że jesteśmy rzetelną firmą. Warto jednak zrobić coś więcej. Może to być np. regularne aktualizowanie wizytówki oraz dostosowywanie oferty do sugestii klientów.

Wybór głównej kategorii

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, to niestety zasada „im więcej tym lepiej” się nie sprawdza. Dlatego najlepiej skupić się na jednej konkretnej kategorii, która obejmuje główny obszar działalności firmy. Nie jest to takie łatwe zadanie, ponieważ lista kategorii ograniczona jest przez przeglądarkę. Istnieje, co prawda opcja dodania kategorii, jednak pod względem SEO liczy się tylko główna kategoria, ponieważ widać ją w wizytówce.

Opinie w Google Moja Firma

Wbrew pozorom, jeżeli bierzmy pod uwagę pozycjonowanie w mapach Google, to największego znaczenia wcale nie ma wysokość ocen. Oczywiście jest to bardzo istotny czynnik dla potencjalnych klientów, jednak Google bierze pod uwagę raczej inne elementy, jak np. ilość opinii, treść oraz aktywność, czyli nasze reakcje (tzn. odpowiedzi). Najlepszą opcja dla firmy jest otrzymywanie recenzji z użytą frazą, dla której chcemy podnieść swój ranking (np. salon optyczny Radom).

Optymalizacja strony www pod pozycjonowanie  lokalne 

Tutaj zadanie staje się zdecydowanie trudniejsze, ponieważ do optymalizacji strony internetowej bardzo często konieczna jest pomoc specjalistów. Niestety, pozycjonowanie lokalne jest konieczne do osiągnięcia wysokiej pozycji w Google Maps. Niemałe znaczenie mają także tradycyjne czynniki SEO, które decydują o ogólnej pozycji w wyszukiwarce. Witryna to ważny element optymalizacji, jednak sama nie wystarczy do osiągnięcia satysfakcjonującego rankingu.

Zgodność NAP

NAP to sposób opisu naszej firmy w różnych miejscach w internecie. Niby wydaje się to bardzo mało istotne, jednak z perspektywy Google wcale takie nie jest. Użytkownik może domyślić się, że zapis w internecie w postaci „Firma XYZ” oraz „Firma XYZ sp.z.o.o” oznacza to samo przedsiębiorstwo, jednak dla robotów Google nie jest to już tak oczywiste.  NAP = Nazwa, Adres, Telefon. Oznacza to, że musimy postarać się, aby wzmianki o firmie na stronie internetowej, wizytówce Google, mediach społecznościowych oraz innych stronach zawierały taki sam zestaw informacji.  

Dodawanie większej ilości zdjęć i filmów

Podane wcześniej informacje zdecydowanie wystarczą do stworzenia czytelnej i wartościowej wizytówki. Niestety, jeżeli zależy nam na osiągnięciu wysokiego rankingu, to musimy zadbać o dodatkowe elementy. Przede wszystkim warto dodać więcej zdjęć niż tylko logo firmy. Co dokładnie? Np. budynek, wnętrze, oferowane produkty, pracowników oraz wszystko, co związane z działalnością. Bardzo pomocne mogą być również krótkie filmy przedstawiające np. wykonywane usługi.

Wpisy w Google Moja Firma

Kolejnym sposobem na poprawę pozycji jest zadbanie o dodawanie wpisów w Google Moja Firma. Jest to dosyć nowa opcja, jednak oferuje naprawdę dużo możliwości. Przygotowywanie dodatkowych materiałów to konieczność poświęcenia dodatkowego czasu, dlatego można posłużyć się postami z innych mediów społecznościowych, jak np. Facebook czy Twitter. Wpisy dają możliwość publikacji ofert promocyjnych, opisów oraz tworzyć wydarzenia.

Pytania i odpowiedzi

Wizytówka Google Moja Firma daje internautom możliwość zadawania pytań. Mogą one dotyczyć np. godzin otwarcia w konkretny dzień lub zasad rezerwacji terminu. Istnieje również możliwość przewidzenia takich pytań i dodanie na nie własnych odpowiedzi. Wystarczy, że prześlemy je do Google. Poza tym nie można oczywiście zapomnieć na regularnym odpowiadaniu na bieżące pytania.

Osiagnięcie wysokiej pozycji w Google Maps to znacznie trudniejsze zadanie niż mogłoby się wydawać. Podobnie, jak pozycjonowanie stron internetowych, również wymaga czasu i konsekwentnych działań optymalizacyjnych. Na szczęście z zaproponowanymi przez nas sposobami, każdy może spróbować podnieść swoją pozycję w rankingu.

Aktualności

Dowiedz się więcej na temat promocji oraz sprawdź co dzieje się w świecie SEO!

Poproś o bezpłatną wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomagają stronom internetowym znacząco zwiększyć wyniki bezpłatnych wyników wyszukiwania. Pracujemy nad osiągnięciem najwyższych pozycji w rankingu, nawet jeśli chodzi o wysoce konkurencyjne słowa kluczowe.

Sprawdź także nasze inne wpisy

Wszystkie wpisy
No Comments

Najnowsze wpisy