Influencer marketing – nowy trend wsród reklamy internetowej

No Comments

Influencer marketing to nie nowość, jednak wciąż wiele osób ma problem z prawidłowym zrozumieniem (a tym bardziej wykorzystaniem) influencer marketingu. Dlaczego dziś jest to tak gorący temat? Przede wszystkim dlatego, że dzięki internetowi oraz mediom społecznościowych „siła przebicia” i zasięgi influencerów są większe niż kiedykolwiek wcześniej. Wcześniej, influencerzy najczęściej wykorzystywani byli w reklamach telewizyjnych lub na bannerach i były to osoby znane bardzo szerokiej grupie odbiorczej. Dziś świat influencer marketingu wygląda całkowicie inaczej, dlatego przyjrzyjmy się tej formie promocji. 

Co to jest Influencer Marketing?

Jeżeli w 2019 roku wciąż nie jesteśmy pewni, w jaki sposób funkcjonuje influencer marketing, to pora najwyższa, aby poszerzyć swoją wiedzę.  Mówiąc ogólnie, influencer marketing to proces współpracy z influencerami w celu promocji marki oraz jej produktów lub usług. Polega ona na znalezieniu odpowiednich, wpływowych osób i współpracy z nimi w celu stworzenia skutecznych kampanii, które umieszczą Twoją markę w centrum uwagi.

Według Statista liczba użytkowników mediów społecznościowych w 2019 r.  wynosi już 2.89 miliarda. Prawdopodobnie Twoi potencjalni klienci również korzystają z jednej lub więcej platform sieci społecznościowych. Dotarcie do tej grupy docelowej w mediach społecznościowych ma ogromne znaczenie. Jednak ze względu na silną konkurencję i regularne zmiany algorytmów mediów społecznościowych Twoje treści mogą nie zawsze być w stanie przedostać się przez ogromną ilość treści, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. W tym przypadku marketing influencerów może być niezwykle pomocny.

Współpraca z influencerem zapewnia bezpośredni dostęp do jego wiernych i zaangażowanych fanów oraz obserwatorów. Jest to przydatne, aby zwiększyć zasięg i zbudować świadomość marki wśród większej grupy odbiorców. Oszczędza to również kłopotów z identyfikowaniem i kierowaniem do właściwych odbiorców, ponieważ influencer wpasowujący się w zakres usług lub sprzedawanych produktów naszej firmy, skupia wokół siebie pożądaną audiencję.

Współpraca z Influencerami – największe zalety

Działania z pomocą influencerów nie polega jednak na wykorzystywaniu ich zasięgów do bezpośredniej i nachalnej promocji. Ludzie zazwyczaj ignorują takie treści. Współpraca powinna polegać na dostarczaniu wartościowych treści, które delikatnie sugerują skorzystanie z danej oferty oraz na zaleceniach podpartych opinią influencera. Największa zaleta influencer marketingu to przede wszystkim dużo lepszy sposób na budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów.

Treści tworzone przez osoby influencerów są często postrzegane jako bardziej autentyczne, ponieważ pochodzą od prawdziwych ludzi, którzy są również autorytetami. Zwiększają zaangażowanie wśród zwykłych odbiorców w zakresie polubień i komentarzy w mediach społecznościowych i na blogach. A jeśli społeczność skupiona wokół influencera polubi Twoje treści, prawdopodobnie wiele osób udostępni je również na własnych profilach. Pomaga to dostarczyć treść do jeszcze większej liczby odbiorców, a tym samym zwiększyć świadomość marki.

Współpraca z influencerem może mieć również pozytywny wpływ na reputację Twojej marki. Jeśli osoba wpływowa opublikuje swoje pozytywne doświadczenia z firmą, jej obserwatorzy w naturalny sposób zachcą wypróbować Twoje produkty lub usługi. Może to być niezwykle przydatne w generowaniu nowych potencjalnych klientów i zwiększaniu sprzedaży. Działania koordynowane z influencerami ma również dobry wpływ na ranking Twojej witryny w wyszukiwarkach. Dostarczając treści do większej liczby odbiorców, możesz zwiększyć ruch na swojej witrynie. Ponadto, influencer marketing poprawia również profil linków przychodzących. Prawidłowo przeprowadzona kampania marketingowa influencer pomaga zdobyć wysokiej jakości linki zwrotne.

Wreszcie, praca z influencerami pozwala wykorzystać ich umiejętności do tworzenia treści. Regularnie tworzą oni dla swoich obserwujących bardzo cenne, skupione na użytkownikach materiały. Kiedy więc współpracujesz z influencerem, tchnie on nowe życie oraz własną strategię tworzenia treści i pomoże w stworzeniu najlepszego materiału promocyjnego.

Kim tak naprawdę są influencerzy?

Jednym z największych niedomówień na temat influencerów jest to, że są to wyłącznie osoby z dużą popularnością w mediach społecznościowych. To myślenie myli wpływ z popularnością. O byciu wpływowym możemy mówić tylko wtedy, kiedy dana osoba może przyczynić się do myślenia lub zachowania odbiorców. Wpływowy jest zatem ktoś, kto ma moc wpływania na postrzeganie innych lub skutecznie zachęca ich do zrobienia czegoś nowego.

Aplikując tę definicję do świata marketingu, influencer to ktoś, kto pomaga innym ludziom kupować od ciebie. Jak może tego dokonać? Skuteczni influencerzy muszą posiadać kombinację trzech kluczowych czynników: zasięg, wiarygodność i umiejętność sprzedaży.

Cechy skutecznego influencera

  • Zasięg: czyli zdolność do przekazywania wiadomości dużej liczbie osób. Może to być grupa czytelników bloga, publiczność oglądająca telewizję lub liczba obserwujących na portalu społecznościowym. Zasięg jest ważny, ale niewystarczający. Osoby o małym zasięgu, ale o wysokiej wiarygodności i umiejętnościami sprzedaży nazywane są mikroinfluencerami i również stają się coraz ważniejsi w działaniach marketingowych.
  • Wiarygodność: poziom zaufania i autorytetu nadawany jest przez odbiorców na podstawie postrzegania danej osoby jako posiadającej konkretną i specjalistyczną wiedzę na określony temat. Znany szef kuchni będzie miał wysoką wiarygodność w polecaniu restauracji lub przepisów, ale na przykład niską w polityce.
  • Umiejętność sprzedaży: sposób komunikacji, który daje influencerowi możliwość zrozumienia i przyjęcia określonego punktu widzenia. Są ludzie, którzy wydają się mieć niezwykłą moc przekonywania ludzi do pożądanego punktu widzenia. Mają zdolność do wyjaśniania rzeczy w przekonujący sposób, są czytelni w swoich treściach i przedstawiają promowane produkty w zachęcający do zakupu sposób.

Influencer marketing to bardzo skuteczny sposób na promowanie przedsiębiorstwa w internecie, jednak podobnie, jak w przypadku wielu innych narzędzi do marketingu, tutaj również konieczne jest pamiętanie o kilku kwestiach.

Aktualności

Dowiedz się więcej na temat promocji oraz sprawdź co dzieje się w świecie SEO!

Poproś o bezpłatną wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomagają stronom internetowym znacząco zwiększyć wyniki bezpłatnych wyników wyszukiwania. Pracujemy nad osiągnięciem najwyższych pozycji w rankingu, nawet jeśli chodzi o wysoce konkurencyjne słowa kluczowe.

Sprawdź także nasze inne wpisy

Wszystkie wpisy
No Comments

Najnowsze wpisy