Audyt SEO – ile kosztuje? co zawiera?

No Comments

Masz swoją własną stronę internetową? Chcesz rozpocząć pozycjonowanie? Musisz zacząć od kompleksowego audytu SEO, który nakreśli wszystkie błędy na stronie, które należy poprawić. Zastanawiasz się na czym polega audyt SEO strony? Przeprowadzimy Cię po każdym etapie prawdziwego audytu SEO!

Audyt SEO – czym jest

Audyt w swojej podstawowej definicji to sprawdzenie poprawności zastosowanych rozwiązań w jakimkolwiek miejscu. Audyt SEO dotyczy wszelkich kwestii dotyczących stron internetowych, począwszy od kwestii technicznych, przez dopasowanie do wytycznych Google aż po użyteczność strony internetowej.

Audyt SEO na pewno nie powinien polegać na kolokwialnym “laniu wody”, który sztucznie wydłuża dokument z audytem. W każdym audycie SEO powinno skupić się na konkretach – listowaniu problemów związanych z Twoją stroną internetową, dlaczego niektóre rzeczy trzeba poprawić, w jaki sposób wdrożyć zmiany oraz dlaczego poprawki będą dobre dla Twojej strony. 

W trakcie audytu SEO korzysta się z bardzo dużej ilości narzędzi bezpłatnych oraz płatnych, m.in. Google Speed Insight, Seoptimer, Ahrefs, Senuto, Clusteric, Semstorm, MajesticSEO, SurferSEO.

optymalizacja strony
Optymalizacja strony – podstawa do generowania ruchu organicznego z wyszukiwarek.

Na czym skupia się audyt SEO?

Na audyt SEO składa się bardzo wiele działów, które opisują te punkty styczności strony z Google, które należy poprawić. Wśród nich:

audyt szczelności strony – sprawdzamy czy na stronie istnieją błędne odnośniki kierujące do podstron, które tak naprawdę nie istnieją. Dla Google jest to sytuacja, w której pierwszą myślą jest “nie starają się dla użytkownika, nie są aż tak dobrzy”. Dla Klienta – często oznacza to trafienie na ślepy zaułek w całej strukturze strony,

indeksowalność strony w Google – poprzez operator “site:” jesteśmy w stanie sprawdzić jakie podstrony znajdują się w indeksie Google, a jakie rzeczywiście istnieją. Może przydarzyć się sytuacja, w której robot Google nie dochodzi do niektórych z podstron, co jest bardzo niekorzystne dla Ciebie i Twojego e-biznesu,

Google Search Console – przegląd historii domeny, czy posiadała już jakąś karę za manipulację rankingiem lub czy pojawiają się błędy indeksowania. Często po otrzymaniu kary, strony nie są w stanie wyjść “na pozycję” ze względu na złą reputację w Google. Błędy indeksowania określają z którymi stronami robot Google ma problem,

linkbuilding – linkowanie zewnętrzne. Każdy audyt SEO powinien zawierać informację na temat aktualnej ilości linków, ilości anchorów na brand, EML oraz URL. Niepoprawnie wykonany linkbuilding jest jednym z najczęstszych powodów kar nakładanych przez Google. W przypadku jeśli Google wykryje próbę manipulacji rankingiem poprzez spamowe czy niskojakościowe linki, może nałożyć filtr na Twoją domenę,

linkowanie wewnętrzne – trochę powiązane z indeksowalnością strony. Pozwala robotowi Google na przechodzenie między stronami. Dzięki użyciu odpowiednich anchorów, w odpowiednich miejscach, podstrony są w stanie wyświetlić się wyżej,

czas ładowania strony – najczęściej używane do tego jest narzędzie Google Speed Insight, które w skali 1-100 określa jak szybko ładuje się Twoja strona. Jest to oczywiście bardzo ważne w erze użytkowników, którzy nie lubią czekać dłużej niż 3 sekundy, aż załaduje się strona. Szczególnie ważne jest tutaj TTFB (time to first byte), które określa czas potrzebny do wygenerowania pierwszego bitu strony na urządzeniu. Jest to ten punkt stykowy, dzięki któremu użytkownicy pozostają na stronie,

responsywność strony – sprawdzenie czy każdy z elementów strony dostosowuje się do rozmiaru urządzenia, na którym jest aktualnie przeglądany. Większość użytkowników Internetu to osoby używające telefonów, przez co bardzo ważnym jest to, aby zadbać o wersje strony poniżej 767px,

tytuły oraz opis stron – jeden z najważniejszych czynników w pozycjonowaniu. W tym punkcie audytu SEO, powinniśmy skupić się na tym, czy każda strona ma ustawiony title oraz descritpion strony, czy są one zgodne z treścią na stronie oraz czy strony nie kanibalizują się nawzajem. Kanibalizacja to sytuacja, w której dwie podstrony w danym serwisie próbują pojawiać się na to samo słowo kluczowe, powodując tym samym, że Google “nie wie” która z nich jest lepsza, co powoduje zmniejszanie pozycji wszystkich podstron, które się nawzajem “zjadają”.

adresy URL – także powinny być zgodne z wytycznymi Google. Według giganta z Mountain View, najlepsze URLe są przyjazne użytkownikowi, a więc takie, które są w łatwy sposób zrozumiałe. Źle zoptymalizowany adres URL – www.twojadomena.pl/33-qqwsa-cc-1, dobrze zoptymalizowany adres URL – www.twojadomena.pl/paczki-i-drozdzowki.

użyteczność strony – pod kątem urządzeń mobilnych oraz desktopowych. Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona pomimo wysokich pozycji, nie sprzedaje? Najprawdopodobniej dlatego, że użyteczność Twojej strony jest bardzo słaba. Elementy, które na siebie nachodzą, ciężkie do zamknięcia okna typu pop-up, czy ich zbyt duża ilość na stronie potrafi sfrustrować każdego. Nie musisz przepalać budżetu na pozycjonowanie strony, jeśli UX nie jest na najwyższym poziomie.

audyt techniczny
Prawidłowo działająca strona ma znaczenie zarówno dla ludzi jak i botów.

Audyt SEO – dlaczego warto?

Często właściciele stron nie zdają sobie sprawy z tego, że ich strona działa niepoprawnie. Gdy jest się już obytym z daną stroną, wie jak się powinno poruszać, ciężko popatrzyć na nią “z zewnątrz świeżym umysłem”. Nie każdy musi także znać się na pozycjonowaniu czy aktualnych wytycznych Google co do struktury stron. Przed każdym rozpoczęciem procesu pozycjonowania należy wykonać audyt SEO, w którym agencje wyznaczają swoje zadania. Po wdrożeniu poprawek na stronie, właściciel strony zawsze może sprawdzić, czy wszystko jest poprawne i zgodne z wcześniejszymi ustaleniami. W taki sposób jesteście sprawdzić czy aby na pewno agencja, która zajmuje się pozycjonowaniem, działa na stronie. 

My nie wyobrażamy sobie rozpoczynania pozycjonowania bez audytu SEO – to tak jakby wybudować drewniany “na szybko”, zamiast postawić fundament, a na nim dom do końca życia.

 Jesteś zainteresowany audytem SEO? Skontaktuj się z nami – jesteśmy dostępni poprzez formularz kontaktowy, maila czy telefon. Czekamy właśnie na Ciebie! 

 

 

Ile kosztuje audyt SEO?

Cena audytu ustalana jest indywidualnie, w zależności od:

wielkości i rodzaju strony (strona firmowa, sklep internetowy itp.)

zakresu analizy (on-page – przykładowo: analiza struktury strony, funkcjonalności i jej treści, off-page – analiza linków przychodzących, konkurencji i widoczności strony w wyszukiwarce)

Cena kompleksowo wykonanego audytu SEO zaczyna się w granicach 2500-3500zł netto dla średniej wielkości stron, do 5000-7000zł netto dla dużych stron/portalu.

Ile trwa wykonanie audytu SEO?

Wykonanie kompletnego audytu (on-site, off-site) oraz zebranie dokumentacji trwa około 14 dni.

Jakie korzyści dla mojej strony daje Audyt SEO?

Zastosowanie się do wskazówek zawartych w sporządzonej przez nas dokumentacji pozwoli maksymalnie wykorzystać potencjał marketingowy audytowanej strony. Każdy dzień źle skonstruowanej strony to stracony czas i pieniądze.

Z jakich narzędzi korzystamy podczas tworzenia audytu SEO?

W trakcie audytu SEO korzystamy z bardzo dużej ilości narzędzi bezpłatnych oraz płatnych, m.in. Google Search Console, Google Speed Insight, ScrapeBox, Seoptimer, Screaming Frog , Ahrefs, Senuto, Clusteric, Semstorm, MajesticSEO, SurferSEO.

Co zawiera raport po wykonanym audycie SEO?

Po wykonaniu audytu klient otrzymuje pełną dokumentację, zawierającą listę wskazówek optymalizacyjnych (przeznaczoną dla webmastera/administratora/copywritera/osoby odpowiedzialnej za social media) oraz informację w jaki sposób zarządzać stroną w celu maksymalizacji efektu pozycjonowania/optymalizacji. Po prowadzeniu przesłanych zmian oraz reindeksacji, strona będzie z czasem zbierała coraz większy ruch organiczny z wyszukiwarki Google na wybrane słowa kluczowe.

Co dalej po wykonanym audycie SEO?

Każdy klient otrzymuje od nas wskazówki w jaki sposób należy zarządzać stroną (jak stronę rozbudowywać o treści, jak prowadzić działania marketingowe). Udzielamy również wsparcia techicznego i chętnie odpowiadamy na pytania związane z optymalizacją,

Aktualności

Dowiedz się więcej na temat promocji oraz sprawdź co dzieje się w świecie SEO!

Poproś o bezpłatną wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomagają stronom internetowym znacząco zwiększyć wyniki bezpłatnych wyników wyszukiwania. Pracujemy nad osiągnięciem najwyższych pozycji w rankingu, nawet jeśli chodzi o wysoce konkurencyjne słowa kluczowe.

Sprawdź także nasze inne wpisy

Wszystkie wpisy
No Comments
  1. Pingback: Audyt SEO – na czym polega? – The Journaling of Thomson 794

    • Radosław
    • Październik 10, 2019

    Ciekawy wpis z tematyki audytów SEO! Optymalizacja strony to podstawa przy obecnych algorytmach.

Najnowsze wpisy