Social media mają dziś ogromną siłę, która może znacząco wpłynąć na rozwój Twojej marki. Wykorzystanie tego potencjału jest kluczem do sukcesu, ale wymaga wiedzy i doświadczenia. Agencja social media, tworząc angażujące treści i kampanie reklamowe, pomoże Ci maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie oferują media społecznościowe. Dlaczego prowadzenie profilu warto powierzyć specjalistom?

Czym jest agencja social media?

Agencja social media pomaga tworzeniu, wdrażaniu i monitorowaniu kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok. W tym celu zespół zajmuje się prowadzeniem profilu firmowego, dba o publikowany content, stara się o to, by liczba obserwujących stale rosła i planuje płatne kampanie reklamowe dla wybranych grup klientów.

Żeby osiągnąć założone cele, często potrzeba całego sztabu specjalistów. Dlatego najlepsze agencje działające w branży social media marketing to zespoły składające się z doświadczonych grafików, copywriterów, web deweloperów i ekspertów od systemów płatnych reklam.

Social media marketing niezmiennie popularny

Początek współpracy z dobrą agencją social media może być punktem zwrotnym w historii firmy. Marketing społecznościowy ma dużą siłę oddziaływania, a prawidłowo przeprowadzona kampania może wyciągnąć przedsiębiorstwo z dołka i pomóc w zdeklasowaniu konkurencji. Nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców inwestuje w social media marketing.

Według przytaczanego przez Forbes rankingu Score.org aż 77% małych firm korzysta z mediów społecznościowych, żeby nawiązać kontakty z klientami (źródło: https://www.forbes.com/advisor/business/social-media-statistics/).

Popularność mediów społecznościowych ukazuje potencjał tego narzędzia (https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/)

Dlaczego ta wiele firm powierza budowanie relacji z konsumentami i prowadzenie social media agencji? Powodów może być wiele:

  • Zaangażowanie odbiorców zauważalnie słabnie
  • Brakuje pomysłów na nowe treści w swojej branży
  • Posty nie przynoszą efektów i nie generują leadów
  • Kampanie reklamowe przepalają budżet, nie dając nic w zamian
  • Błędy w prowadzeniu profilu spowodowały spadek reputacji marki.

Każdy z powyższych powodów jest wystarczający, żeby zaangażować ekspertów i rozpocząć skuteczne kampanie reklamowe w internecie.

Dlaczego masz płacić za prowadzenie profili w social mediach?

Niektórzy przedsiębiorcy i menedżerowie sceptycznie podchodzą do współpracy z agencjami social media, sądząc, że sami są w stanie efektywnie zarządzać obecnością marki w sieci i dbać o profile.

  • Uważają, że mają wystarczające umiejętności oraz zasoby, aby tworzyć angażujące treści, zarządzać kampaniami reklamowymi i monitorować ich wyniki.
  • Dla wielu platformy social media wydają się na tyle intuicyjne i łatwe w obsłudze, że nie widzą potrzeby angażowania zewnętrznych specjalistów.
  • Inni uważają, że samodzielne prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych pozwala zaoszczędzić.

Większość przedsiębiorców próbuje samodzielnie prowadzić profile w social mediach (https://medium.com/@the_manifest/most-businesses-find-success-using-social-media-and-third-party-marketing-agencies-to-market-app-83cf4f3b0b63)

Czy takie podejście jest uzasadnione? To prawda, że prowadzenie profili na Facebooku, Instagramie i innych platformach jest relatywnie łatwe, ale skuteczne wykorzystanie tych narzędzi wymaga specjalistycznej wiedzy.

Po pierwsze, już same algorytmy social mediów są coraz bardziej skomplikowane i stale się zmieniają. Poza tym budowanie świadomości marki i zwiększenie sprzedaży wymaga ciągłej optymalizacji kampanii Ads i tworzenia treści, które angażują użytkowników.

Wniosek: Współpracując z agencją social media, możesz liczyć na korzyści, które w znacznej mierze przekraczają potencjalne oszczędności.

Czym się zajmują agencje działające w social mediach?

W social mediach każdy chce mieć wielu obserwujących i zaangażowaną społeczność. Do tego potrzeba przemyślanych działań, którymi może zająć się agencja reklamowa:

Istotne jest przygotowanie planu publikacji. Posty powinny być zgodne z najnowszymi trendami i publikowane regularnie, aby sukcesywnie budować wizerunek marki.

Żeby dotrzeć do klientów, potrzebne jest też tworzenie treści, czyli copywriting. W social mediach dobry content to podstawa. W opisach postów można umieszczać linki do artykułów publikowanych na blogu firmowym lub kanale YouTube.

Równie ważnym obowiązkiem agencji jest zarządzanie komunikacją z przedstawicielami grupy docelowej, w tym ich opiniami i komentarzami. Obsługa mediów społecznościowych to jeden z najłatwiejszych sposobów na komunikację z klientami. Na przykład klienci mogą wysyłać szybkie wiadomości na Facebooku lub tweetować o problemie, który trzeba rozwiązać.

Płatne reklamy, czyli sprawdzony sposób na dotarcie do klientów

Ważne miejsce w social media marketingu zajmują systemy płatnych reklam. Jeśli są odpowiednio skonfigurowane i precyzyjnie docierają do potencjalnych klientów, mogą przynieść wartościowe leady.

Agencje social media przejmują stery, jeśli chodzi o Adsy w mediach społecznościowych. Zwykle zaczynają od analizy grupy docelowej i badaniu konkurencji, aby przygotować kampanię zgodną z oczekiwaniami klienta i jego budżetem. Współpracując z ekspertami, koszt pozyskania klienta staje się wyraźnie niższy. Ponadto już po krótkim czasie można zaobserwować wzrost ruchu na profilu firmowym.

Poszczególnie strategie marketingowe, podobnie zresztą jak pozostałe aspekty know-how, to często najpilniejszy sekret agencji social media. Specjaliści w nich pracujący mają swoje sposoby na to, aby kampanie przyniosły oczekiwane efekty.

Poniżej znajdziesz krótkie omówienie najczęściej wykorzystywanych systemów płatnych reklam w mediach społecznościowych.

Facebook Ads i Instagram Ads

Reklamy na Facebooku oraz Instagramie przez wielu marketerów są uważane za najważniejsze. Obie platformy to prawdziwi giganci w mediach społecznościowych.

Na przykład Facebook pozwala dotrzeć z reklamą do około 33% światowej populacji w wieku powyżej 13 lat (źródło: https://hootsuite.widen.net/s/mgqjjznhsx/hootsuitesocialtrends2024_report_en). Z najnowszych danych opublikowanych w styczniu 2023 roku wynika, że ​​przy dynamice wzrostu na poziomie 1,09% w Polsce jest już około 24,2 mln użytkowników Facebooka (źródło: https://oosga.com/social-media/pol/)

Każda z tych platform oferuje zaawansowane narzędzia analityczne i reklamowe, które pozwalają docierać do konkretnych grup odbiorców. W tym kontekście rola agencji social media staje się kluczowa, ponieważ wiedzą one, jak optymalnie wykorzystać te narzędzia.

Reklamy na YouTube

To kolejna z najczęściej wykorzystywanych platforma mediów społecznościowych. Miliard godzin transmisji strumieniowych codziennie mówi samo za siebie. Aż 70% internautów twiedzi, że dokonało zakupu po obejrzeniu spotu na YouTube (źródło: https://blog.google/products/ads/new-ways-to-drive-action/). Takiego potencjału nie można lekceważyć!

Reklamy na Snapchacie

Jeśli nowych klientów szukasz w tzw. pokoleniu Z, Snapchat to narzędzie, które pomoże zbudować świadomość marki. Skutecznie wykorzystanie budżetu reklamowego pozwoli dotrzeć do kolejnych konsumentów. Według niektórych statystyk użytkownicy o 34% chętniej kupują produkty reklamowane na Snapchacie i zwykle robią to pod wpływem impulsu (źródło: https://blog.hootsuite.com/snapchat-statistics-for-business/).

Pinterest Ads

Gdyby porównać go ze społecznością na Facebooku, Pinterest wydaje się niezbyt atrakcyjny. Nic bardziej mylnego! Chociaż giganci mediów społecznościowych nadal mają Pinterest u stóp pod względem łącznej liczby miesięcznych użytkowników, prawdopodobieństwo, że jego użytkownicy dostrzegą nowe brandy jest o 47% wyższe, niż w przypadku innych social mediów (źródło: https://instapage.com/blog/pinterest-ads/).

Reklama na TikToku

Ta platforma social media ma ponad 800 milionów aktywnych użytkowników. Według marketerów TikTok doskonale nadaje się do targetowanie młodszej publiczności. W końcu blisko 70% użytkowników jest w wieku od 16 do 24 lat. Pomoc agencji social media będzie nieoceniona, bo reklama na TikToku jest bardziej interaktywna i angażująca niż w przypadku innych platform.

Reklama na Twitterze

Twitter pozwala łatwo odpowiedzieć na aktualne wydarzenia, uwzględniając treści istotne dla Twojej marki. Agencja pomoże Ci przebić się przez tłum i sprawi, że Twój głos zostanie usłyszany.

Dzięki promowanym tweetom możesz przyciągnąć szerszą publiczność lub zachęcić obserwujących do większego zaangażowania. Promowane tweety działają tak samo jak zwykłe – można je polubić, odpowiedzieć na nie i retweetować, więc mogą pojawiać się w zwykłych kanałach informacyjnych.

Linkedin Ads

LinkedIn pozwala na precyzyjne targetowanie kontaktów na podstawie takich kryteriów jak ich stanowisko, branża, lokalizacja czy doświadczenie zawodowe. Indywidualne podejście świetnie się nadaje do budowania relacji B2B, kreowania tożsamości marki wśród specjalistów oraz generowania leadów.

Warto wiedzieć, że LinkedIn oferuje różne formy reklam, w tym Display Ads, które mogą być dostosowane do celów kampanii.

Produkcja wideo i grafiki, która przyciąga obserwujących

Agencje obsługujące media społecznościowe tworzą profesjonalne treści wizualne, które przyciągają uwagę i angażują followersów.

Warto wiedzieć, że aż 92% marketerów uznaje wideo za ważny element przyciągania uwagi klientów (źródło: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-platforms/video-marketing/video-marketing-statistics-to-know/).

Proces produkcji obejmuje m.in. przygotowanie szczegółowego briefu, opracowanie koncepcji kreatywnej i scenariusza oraz właściwą realizację zgodną z wizerunkiem marki.

Dzięki zaawansowanym narzędziom i technologii agencje mogą tworzyć zarówno proste animacje, jak i skomplikowane produkcje wideo, które wyróżniają się na tle konkurencji.

Gotowe materiały wideo i graficzne są dostosowywane do różnych platform social media, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, czy YouTube, aby maksymalizować ich efektywność. Każda platforma ma swoje unikalne wymagania i specyfikacje techniczne, dlatego agencje dbają o optymalizację treści pod kątem formatów, rozdzielczości i czasów trwania.

Influencer marketing – ważny element strategii

Agencje social media współpracują ze znanymi osobami w celu promowania produktów lub usług klienta. Pomagają też w identyfikacji odpowiednich influencerów, którzy mają autentyczny wpływ na grupę docelową, a ich poglądy są zgodne z wizerunkiem marki.

Agencje nawiązują kontakt z wybranymi influencerami, negocjują warunki współpracy i ustalają strategie kampanii, które mogą obejmować sponsorowane posty, recenzje produktów, konkursy i inne formy promocji.

Agencje chętnie współpracują z influencerami w social mediach

Influencer marketing może znacznie zwiększyć zasięg i świadomość marki, a także budować zaufanie i lojalność konsumentów. Agencje social media mające duże doświadczenie mogą skutecznie zarządzać relacjami z influencerami i tworzyć kampanie, które przynoszą realne korzyści klientom.

Czy to działa? Jak najbardziej! Taka współpraca bardzo pomaga w kreowaniu pozytywnej świadomości marki. Według raportu Morning Consult Pro aż 61% millenialsów ufa rekomendacjom influenserów i odsetek ten z roku na rok rośnie (źródło: https://pro.morningconsult.com/analyst-reports/influencer-marketing-trends-report).

Oczywiście efektywność kampanii z udziałem influencerów zależy głównie od autentyczności i wiarygodności komunikacji. Ważne jest też regularne monitorowanie i analizowanie wyników kampanii. To pozwala na bieżące dostosowywanie strategii i maksymalizację zwrotu z inwestycji. Tym wszystkim zajmują się eksperci z agencji.

Co rozważyć, zanim zainwestujesz w reklamę w mediach społecznościowych

Zanim postanowisz podbić media społecznościowe i umówisz się na konsultację z agencją działającą w ten branży, musisz wiedzieć, czego oczekujesz.

  • Chcesz zbudować tożsamość marki i wzmocnić jej wiarygodność w oczach klientów?
  • Chcesz, żeby firmowe strony internetowe odnotowały zwiększony ruch?
  • Chodzi Ci o prowadzenie profilu w sposób, który generuje leady?
  • Myślisz o tym, by przeszkolić wewnętrzne zespoły firmy do samodzielnej pracy z mediami społecznościowymi?

Kiedy znasz swoje cele, będziesz mógł przedstawić je w czasie rozmowy ze specjalistą i zapytać, w jaki sposób agencja spróbuje je osiągnąć. Zapytaj też o case study klientów z Twojej branży.

Dla większości firm kluczowym czynniem przy zatrudnianiu agencji social media jest budżet (https://medium.com/@the_manifest/most-businesses-find-success-using-social-media-and-third-party-marketing-agencies-to-market-app-83cf4f3b0b63)

Bardzo ważnym krokiem jest określenie budżetu, ale kluczową rolę odgrywa przy tym równowaga. Chociaż doskonale wiemy, że chcesz mieć skuteczną strategię komunikacji w social mediach, to nie możesz zaniedbać innych kanałów komunikacji. Dlatego zawczasu określ, ile możesz przeznaczyć na dodatkową reklamę.

Agencje social media na Ciebie czekają. Co zrobisz?

Twarde dane nie kłamią – współpraca z agencją social media może znacząco zwiększyć widoczność i Twojej marki w internecie i zaangażowanie konsumentów. Dzięki profesjonalnym usługom agencje te pomagają w skutecznym osiąganiu celów marketingowych. Inwestując w ekspertów, zyskujesz przewagę konkurencyjną i budujesz silniejszą obecność w mediach społecznościowych. A to oznacza jeszcze większe zyski!

Potrzebujesz pomocy w dziedzinie marketingu internetowego? Skontaktuj się ze specjalistą ISP Media! Pomożemy Ci w opracowaniu strategii działań marketingowych i pozycjonowaniu Twojej strony www!


Źródła: