Jak przebiega proces pozycjonowania?

Proces pozycjonowania w dużym skrócie polega na odpowiedniej optymalizacji kodu źródłowego strony oraz ‚budowania wiarygodności’ względem innych stron o takiej samej tematyce (im bardziej wartościowa/wiarygodna jest Twoja strona, tym wyżej pojawi się ona w wynikach wyszukiwania). Pierwszy proces polega na sprawdzeniu czy boty Google odpowiednio odczytują zawartość Twojej strony i czy jej treść jest odpowiednia pod pozycjonowane frazy. Więcej na temat optymalizacji strony znajduje się w pytaniu Czy optymalizacja mojej strony jest konieczna, a jeśli tak, to czy zostanie ona dla mnie wykonana? Proces drugi, czyli budowanie wiarygodności stronym jest procesem off-site. Polega on między innymi na publikacji na serwisach zewnętrznych artykułów zawierających linki kierujące do Twojej strony. Im więcej wartościowych linków jest kierowanych do Twojej strony, tym bardziej wartościowa staje się ona dla wyszukiwarki Google. Artykuły „pozycjonujące” są najczęściej umieszczane na naszych prywatnych serwisach zapleczowych, z których zazwyczaj wychodzi maksymalnie kilka linków. Tego typu czynność (mała ilość linków wychodzących z wartościowych serwisów) sprawia, że jakość odnośników kierujących do Twojej strony jest najwyższej jakości (nigdy nie korzystamy z ogólnodostępnych katalogów SEO!). Pozycjonowanie jest procesem, który MUSI trwać co najmniej kilka miesięcy, a jest to spowodowane koniecznością zachowania odpowiedniego umiaru, np. zbyt duża ilość wygenerowanych linków w krótkim okresie może doprowadzić do nałożenia kary na stronę przez firmę Google. Proces zdobywania linków wykonujemy także poprzez wykupienie wartościowych domen z pozytywną historią, a następnie przekierowujemy moc linków już do nich kierujących, bezpośrednio na Twoją stronę. Ważna informacja: nie przesyłamy miesięcznych raportów z informacją o wygenerowanych linkach, natomiast na prośbę możemy przygotować dla Ciebie indywidualny raport.

W trakcie pozycjonowania bardzo często następują okresy „zastoju” (brak wzrostów/awansów), a nawet tymczasowe spadki w wynikach wyszukiwania. Wynika to tylko i wyłącznie ze sposobu działania algorytmu wyszukiwarki Google. W takim wypadku, jeśli pomimo wykonanej z naszej strony pracy nie nastąpił awans w wynikach wyszukiwania, oznacza to, że Google najprawdopodobniej nie zaktualizowało jeszcze profilu linków przychodzących które stworzyliśmy dla Twojej strony. Zdarzają się sytuacje, w których Google aktualizuje linki z mocnym opóźnieniem, a wynika to z ogromnej ilości stron internetowych, które muszą być skrupulatnie przeskanowane przez boty Google. Dopiero z momentem aktualizacji linków przychodzących, następuje aktualizacja wyników wyszukiwania.