Co to jest panel klienta i jak odczytywać informacje w nim zawarte?

Podstawową funkcją panelu jest monitorowanie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce Google. Bezpośrednio po zalogowaniu się zobaczysz tabelę, która pokazuje bieżące oraz archiwalne pozycje. Obszar zaznaczony kolorem zielonym (na zdjęciu poniżej) przedstawia listę pozycjonowanych fraz. Obszar zaznaczony kolorem żółtym i fioletowym pokazuje odpowiednio dni miesiąca i pozycje, które Twoja strona zajęła w każdym poszczególnym dniu.

Częściowy zrzut ekranu z panelu klienta (zdjęcie przykładowe)

Częściowy zrzut ekranu z panelu klienta (zdjęcie przykładowe)

UWAGA: Panel pokazuje tylko pozycje od 1 do 100. Każda strona wyników wyszukiwania zawiera 10 pozycji naturalnych/organicznych (+ linki sponsorowane AdWords oraz wyniki na mapkach, jednak nie są one brane pod uwagę).

Poniżej rozpisaliśmy przykładowe wartości (i ich znaczenia), które mogą pojawić się w panelu:

  • pozycja 4 = Twoja strona znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na pozycji czwartej (przykład widoczny powyżej pokazuje, że w dniu od 8 do 11 października wybrana strona znajdowała się na frazie „adwokat bydgoszcz” na właśnie takich pozycjach; w kolejnych dniach awansowała na pozycję trzecią, a pod koniec miesiąca – na pozycję drugą);
  • pozycja 14 = Twoja strona znajduje się na drugiej stronie wyników wyszukiwania na pozycji czwartej;
  • pozycja 24 = Twoja strona znajduje się na trzeciej stronie wyników wyszukiwania na pozycji czwartej.

I tak dalej (czyli im większa wartość, tym dalej Twoja strona znajduje się w wynikach wyszukiwania).

Cyfra „0” oznacza, że strona znajduje się poza dziesiątą stroną wyszukiwarki Google. Jeśli po zalogowaniu się zobaczysz znak „-”, oznacza to, że stan pozycji Twojej strony nie został jeszcze w danym dniu sprawdzony (pozycje wszystkich fraz są zazwyczaj w pełni sprawdzone już około godziny 10.00–11.00 rano).

Czasami może zdarzyć się sytuacja, w której wyniki w panelu będą się różniły od rzeczywistych. Są co najmniej dwa powody, dlaczego tak może się dziać:

  • 1) Wyszukiwarka wyświetliła Ci wyniki spersonalizowane (w tym scenariuszu zazwyczaj Twoja strona jest na pozycjach korzystniejszych, niż pokazuje to panel) – aby tego uniknąć, należy uruchomić przeglądarkę w trybie prywatnym/incognito i ponownie wyszukać pożądaną frazę.
  • 2) Google kilkakrotnie zmieniło wysokość pozycji w danym dniu. Pozycje w panelu są sprawdzane od północy do zazwyczaj 11.00 rano, więc stan rzeczywisty pozycji Twojej strony o godzinie np. 16.00 może być inny.

Dane dostępowe do panelu klienta wysyłamy na Twój adres mailowy bezpośrednio po podpisaniu umowy. Jeśli jednak nie otrzymałeś/otrzymałaś swojego indywidualnego loginu i hasła, prosimy o kontakt mailowy.